Een avontuur om nooit meer te vergeten!

7 november 2015 - Jubbega, Nederland

Maandag 26oktober.
Nu kunnen we het geen eens meer weken noemen, geen eens één week. Nee 6dagen, 6dagen en dan vlieg ik weer terug naar Nederland. De laatste dagen is het alleen maar een apart gevoel en wil ik het liefst nog zoveel mogelijk leuke dingen doen met alle leuke mensen, maargoed ook de vermoeidheid slaat van nowere toe.. Gelukkig denkt iedereen van het team er zo over en hebben we voor alle avondjes een planning. Ook worden er ondertussen nog wat afsheidsfeestjes gevierd van andere werkers op Mallorca met wie ik bevriend ben geraakt, waarom is het altijd zo lastig om doei te zeggen.. In ieder geval staat er nog één groot feest op de planning! Aanstaande zaterdag is het halloween en vieren we dat eerst de hele dag in ons hotel, we gaan pompoenen snijden en allemaal leuke dingen knutselen en sluiten de werkavond af met een halloweenfeest die we dan later vervolgen in een discotheek in de buurt. De laatste weken was het daar super rustig in tegenstelling met de zomer maar zo als we gehoord hebben is het totaal uitverkocht dus dat word nog wat! De kostumen zijn al binnen en iedereen is helemaal enthousiast en ik natuurlijk ook, maar helaas om 6:00 die morgen staat de auto klaar om me op te pikken en naar het vliegveld te brengen. Dat word feesten, snel douchen en gaaan! Ik kijk er naar uit en tegen op, we gaan er in ieder geval nog een leuke week van maken!

Dinsdag 27oktober.
Na een enorm drukke kidsshow ochtend en middag is de energie verdwenen. Soms zitten er net van die kleine monsters tussen die het je net even lastiger maken dan het moet. Maargoed, hopen dat ze vanavond allemaal doen wat ze moeten doen op het podium, het is voor mij in ieder geval de laatste kidsshow dit seizoen. Er zitten dus ook nog voordelen aan.

Gisteravond reed ik in de bus om afscheid te nemen van wat vrienden, het voelt zo vreemd om op dit moment op Mallorca te zijn. Het voelt totaal uitgestorven. Veel restaurants zijn gesloten, de strandbedden zijn allemaal verdwenen, alle winkels sluiten vroeg en er zijn bijna geen mensen meer op straat. Als we dan terug lopen van het werken voelt het soms als een film moment wanneer er een blaadje over de lege straat waait en de schommel nog heen en weer beweegt. Langzamerhand koelt het ook flink af in de avonden en doordat de klok een uur verzet is is het ook vroeg donker. Dat geeft dan ook wel weer een gezellig gevoel, zoals gisteravond samen een spel spelen in de woonkamer. Gezelligheid is er genoeg maar iedereen kan nergens anders meer aan denken. De dag start ermee 5dagen.. Oh nee..
En toch blijft het raar, ik stapte alleen op het vliegtuig vanaf schiphol en kwam te wonen in een huis vol onbekenden. Ik kende wel een aantal mensen op Mallorca maar niemand woonde echt in de buurt. En dan uiteindelijk stap je weer alleen op het vliegtuig maar is het afscheid nemen zo niet leuk omdat er nu zoveel mensen zijn die je moet gaan missen..

Zaterdag 7november.
Morgen is het alweer zondag en dat betekend dat ik alweer bijna een week in Nederland ben.
Een geweldige laatste dag in het hotel. Het was halloween en dat werd goed gevierd. Pompoenen snijden, griezellige kleding maken en schminken als enge monsters. Ik mocht mn laatste avond ook afsluiten met mn laatste minidisco, blijft toch een super gevoel als al die kleine kindjes iedere keer weer vrolijk meedansen! Daarna was er een halloween feest in het hotel en die hebben we afgesloten in banana's waar we dit seizoen vaak wat dansjes en drankjes gedaan hebben. We hebben er een super leuke avond van gemaakt maar helaas ook aan deze avond kwam een einde. Rond 04:15 kwamen we weer thuis en om 6:00 werd ik opgehaald.. Toen al het nepbloed er afgedoucht was kon het wachten beginnen. De anderen waren hartstikke moe en gingen nog even hun bed in. "WEL WAKKER MAKEN!" Ja nou en of ga ik jullie wakker maken wees maar niet bang. De laatste spulletjes nog gecheckt en toen maar wachten wachten en wachten. Toen het 5:55 was begonnen de zenuwen meer te komen. Ik heb iedereen wakker gemaakt en ze wouden perse mn koffers dragen. Helemaal ingepakt als sneeuwmannetjes in pyamas gingen ze mee naar beneden opweg naar de auto. De laatste 5minuten hebben we alleen maar kunnen lachen dus daar werd het in ieder geval iets makkelijker van. En dan vertrek je richting het vliegveld en dan pas denk je ik ga echt naar huis, ik ga alles hier achterlaten maar ik kan mn lieve familie en vrienden eindelijk weer knuffelen. Na een gezellige vlieg reis, heel wat anders dan de heenvlucht zijn we na wat vertraging geland op schiphol. Een mistig Nederland.. Fijn dat Nederland ons zo kwam verwelkomen. Maar daar staan dan je ouders vrolijk tussen super veel andere mensen die stonden te wachten op hun familie of vrienden. Na wat knuffels kwamen opeens Kimberley&Marije aanlopen, die wouden natuurlijk weer als verassing mee komen. Wat een lieve vriendinnen, Ik vond het in ieder geval een super verassing!

En dan begint het Nederlandse leven weer.. Mn koffer heeft tot vandaag volgepakt op mn kamer gelegen maar gelukkig heb ik vandaag eindelijk de energie gevonden die uit te pakken. Na 2 bezoekjes aan school gaan we maandag echt beginnen. Super vreemd allemaal maar ik ben super blij iedereen weer te zien.

Ja zeggen tegen dit avontuur was het beste wat ik ooit heb gedaan, ik heb het super naar mn zin gehad en heb super veel over de branche en over mezelf geleerd! Een ervaring om nooit meer te vergeten.

Super bedankt voor alle lieve reacties de afgelopen zomer,
Dikke knuffel van Sanne!

1. Harm de Jong:
    8 november 2015
    Do ek betanke foar dyn moaie ferhalen, mar bin blied dost wer tusbist x