Het einde is in zicht..

20 oktober 2015 - Majorca, Spanje

Maandag 5 oktober.
Het is alweer 5 oktober, deze week heb ik een mail gekregen met daarin de datum en tijd voor de vlucht terug naar Nederland. Als het goed is sta ik namelijk zondag 1 november om 11:05 weer veilig met mn voetjes op Nederlandse bodem. Ik vertrek om 8:35 vanuit Mallorca, dus dat zal wel vroeg worden met vertrekken.. Maargoed dat zien we dan wel weer, eerst nog maar even niet aan denken.

Vanavond hebben we weer gestraald op de planken met de show waiting room of love. Een Duitse show waarin alleen geacteerd word echt een super leuke show en zoveel enthousiast publiek. Gisteren hebben we een andere Duitse show gedaan over de 80jaren met veel muziek en gave acts, en morgen mogen we weer knallen tijdens de showcocktail!

De laatste weekjes is te zien dat iedereen een beetje vermoeider raakt maargoed dat mag de pret niet drukken, we feesten weer zoals we begonnen met 3avondjes uit in de week en gaan niet als eersten naar huis. Alleen nu hebben we iets meer pauzes nodig om weer helemaal fit te zijn, maargoed als dat het enige verschil is. Languit op het strand liggen in de pauze is het ook niet meer. Gelukkig is het de laatste week weer een stuk warmer dan de vorigen maar alsnog is het strand niet meer de eerste behoefte.

Zaterdag 10oktober.
Toch beland op het strand na een dagje werken tot 15:00. Eerst de hele ochtend met 3kinderen en een collega de strandauslfug gehad en 3uren voetbal gespeeld op het strand& het zonnetje scheen de lucht was blauw ik was bijna vrij dus ben ik ook maar snel gaan zonnen. En ondertussen 2uren met mn ouders gebeld, dus waren het ook nog nuttige uren. Hun stonden versteld dat ik hier nog tussen vele andere mensen lag te zonnen op het strand. Voor mijn gevoel kan ik mn schaatsen wel vast laten slijpen voor als ik weer terug in Nederland ben. Nog maar even genieten van het korte broeken weer dan.

Zondag 11oktober.
Na een uur sjoelbak spelen ben ik vrij. Geen idee waarom het welbekende Nederlandse spel hier sjoelbak word genoemd en niet gewoon sjoelen maargoed dat is er maar niet in te krijgen. ik probeer ze uit te leggen dat het ding waarmee je speelt de sjoelbak is en het spel sjoelen heet. Maargoed doet er ook niet toe ik ben inmiddels al helemaal gewend aan het sjoelbak spel. De test of de Duitsers wel echte Duitsers zijn of niet stiekem wat Nederlands bloed hebben. Ik heb mn collega namelijk wijsgemaakt dat we daarmee al vroeg beginnen op de bassischool en dat het een verplicht vak is.
Maar om de Duitse collega's een beetje in de Nederlande sfeer te brengen gaan we vanavond naar een cafe waar ze frikandel speciaal en kroketten hebben. Mn teamleider heeft een Nederlandse moeder en is helemaal weg van hagelslag, stroopwafels en frikadel speciaal. Haar ouders die volgende week op bezoek komen brengen dus ook hagelslag en vlokken mee(A)

Dinsdag 13oktober.
Aan alles komt een einde, zo ook weer aan deze dinsdag. Elke dag weer moet ik weer nadenken over watvoor dag het is. Normaal gesproken waren maandag tot en met vrijdag compleet andere dagen dan zaterdag en zondag maar sinds ik hier ben zijn zaterdag en zonder precies zoals alle andere dagen. Natuurlijk weet ik wel wanneer het woensdag is want dat betekend party night en de volgende dag een vrije dag, toch wel de belangrijkste dag van de week. Het is maar goed dat we voor iedere dag een andere kleur shirt aan hebben zit er nog een beetje verschil in de dagen.

Langzamerhand stroomt het hotel weer vol met gasten, de herfstvakantie in Duitsland was al van start gegaan en Nederland is ook bijna aan de beurt. Ik hoop dat er weer wat Nederlandse gezinnen hun vakantie komen vieren in ons hotel. Het is inmiddels gelukkig al een gezellige boel en ik word de hele dag achtervolgd door 5meisjes die de hele dag willen doen wat ik doe, die willen weten wat ik doe of ga doen en die willen helpen. Vanavond ook weer en ze blijven net zo lang vragen tot ze het liefst alles hebben opgeruimd wat ik eigenlijk zou moeten doen, toch wel heel lief! Dan drinken we in de avond maar allen gezamelijk een kindercocktail als echte "grote mensen" en proosten we ook op een geslaagde dag. Vandaag hebben we namelijk weer een leuke kidsshow op de planken weten te zetten. Na de hele dag oefenen stonden er 15 supersterren te stralen op het podium als clowns als akrobaten en als danseresjes. Het was weer een groot succes, het maakt ook niet uit wat ze doen. De ouders zijn trots als hun kind maar iets doet op het podium en de kinderen zijn al blij dat ze eindelijk het podium mogen betreden. Het is misschien de meest chaotische dag en als je niet stresbestendig bent niet de fijnste dag maar ik geniet er toch iedere keer weer van. Een half uur van te voren beginnen de zenuwen toch echt te komen. Sanne, Sanne, Sanne, Sanne.. Mag ik naar de wc. Sanne schmink je mij nu, Sanne mijn shirt is niet goed, Sanne wij hebben dezelfde kleren, Sanne mijn moeder maakt foto's, Sanne... Zo gaat dat dan een half uur non stop door, Sanne Sanne wanneer gaan we snoepjes eten? De entree prijs voor de ouders is namelijk snoep. En dan hebben we ook echt altijd enorm veel, die ze dan na de show allen gezamelijk opeten. Na 10minuten is die pret dan ook wel weer over, dan gaat iedereen misselijk weer naar papa en mama.

Woensdag 14 oktober.
Het is alweer woensdag en helaas is het regenachtige weer weer teruggekeerd op Mallorca.
Vandaag waren er super veel kinderen in de miniclub en hebben we een leuke indianenochtend gehad met indianenspelletjes, knutselen en schminken. Vanmiddag ben ik lekker vrij en vanavond is het tijd voor de show Mama Mia!

Zaterdag 17 oktober.
Na een heerlijk avondje stappen moet er natuurlijk ook weer gewerkt worden. En dat vroege opstaan (9uur) is nogsteeds niet mn sterke kant. Vandaag staat er weer een stranddag op de planning en het is toch iedere zaterdag weer een verasssing wie er meekomen. Mini's, maxi's, jongens of meisjes het maakt de gehele dag compleet verschillend. Vorige week zaterdag was één voetbal genoeg om 3 uur plezier te hebben. Vandaag vertrokken we naar het strand met alleen maar mini's en nee dan heb je iets anders nodig dan alleen een voetbal. Het was piratendag dus hebben we eerst een uur voorbereidingen getroffen in de miniclub schminken en piratenhoedjes knutselen en go! Vandaag waren emmertjes en schepjes genoeg voor een leuke dag. Eerst hebben we samen glibberige kwallen dood en levend bekeken en uiteraard ook gevangen en langzamerhand werd het emmertje bijgevuld met dode visjes en dode krabben. Toen die bijna helemaal vol zat was het toch wel een klein beetje zielig voor de nog levende dieren dus hebben we ze maar snel weer vrijgelaten. Na 2uren zandkastelen bouwen zijn we met zn allen gaan eten in het restaurant van het hotel waar de grootste fantasie verhalen over piraten werden besproken en ook op het strand werden al de een en andere voorbereidingen getroffen, want stel je voor als er nou een boot vol piraten aan gevaren komt dan hebben we natuurlijk wel een super diep gat nodig. Dat gat wat niet alleen gevaarlijk zou zijn voor de piraten, nee ook voor alle andere strandgasten. Maar ik mocht hem absoluut niet dichtgooien. Gelukkig mocht het na een half uur, ik zag al die oude zongenieters al liggen met gebroken heupen..

Na de gezellige dag was ik vrij om 15:00 en bij thuiskomst heb ik met Jasmin de vorige nacht nog maar eens doorgenomen. We kwamen erachter dat er in ieder geval genoeg drankjes genuttigd waren. Na een uur ging ik ook maar eens mn slaapkamer in waar ik een superlief cadeautje vond. Jasmin had een kalender gemaakt gevuld met allemaal foto's van de leuke momenten die we hebben meegemaakt dit seizoen en ook allemaal lieve dingetjes erin geschreven. Dan besef je opeens dat je in zo'n korte tijd zoveel leuke dingen hebt megemaakt met zulke lieve personen. Ik kan me nog zo goed de eerste 4dagen herinneren, ik sprak nauwelijks alleen wanneer het nodig was moest ik wel. Ik sprak normaal gesproken goed Duits op school maar met "echte" Duitsers is dat toch weer lastiger en mn Engels was goed maar ik was te onzeker om een gesprek in Engels aan te gaan. En als ik dan de sms'jes naar mn ouders terug lees. " ik zit in een team vol Duitsers, ze zijn aardig maar met ze praten is lastig" en dan een sms'je terug "komt wel goed" ja dat hoop ik.. En dan 4 dagen later is dat "komt wel goed" goedgekomen. En als je dan bedenkt dat 4maanden later deze
mensen niet alleen je collega's maar ook je vrienden en nieuwe broers en zussen zijn, en dat je 4maanden later met veel moeite weer afscheid moet nemen. Samen werken iedere dag en ook samen wonen in èèn appartement, dan verwacht je natuurlijk de een en andere irritaties en die waren er natuurlijk ook wel maar 6 van de 7 dagen was het een grote gezelligheid op het werk maar ook in het huis.
Nog 2weken en dat zit dit avontuur erop, dan vlieg ik terug naar Nederland waar het normale leven weer begint. Maar ik kan in ieder geval nog 2weken genieten van de tijd hier met deze geweldige mensen.

Liefs Sanne

1. Bianca:
    21 oktober 2015
    He Sanne
    Wat leuk geschreven weergeniet nog van je laatste weekjes