Familebezoek!

16 september 2015 - Majorca, Spanje

2september.
5:30 in de morgen en voor de 4e keer schrik ik wakker van de enorme harde knallen van onweer. Nooit geweten dat dat er zo aan toe kan gaan. Iedere seconde word mn kamer opnieuw belicht en komt er een knal alsof je een autocrash op eerste rang bekijkt..
En dan regen alsof je weer veilig in je Nederlandse bed ligt. REGEN REGEN REGEN, ik heb het gevoel alsof het nooit meer stopt met regenen. De straten hier zullen morgen wel weer overgelopen zijn waardoor je een soort doolhof moet lopen en springen naar je werk. Heerlijk met je schoenen in de waterplassen of nouja straatrivier lopen... Ik mag hopen dat het weer een beetje Mallorcaans blijft nu want die Nederlandse trekjes hoeven van mij niet perse.

3september
Crazy day in the mountains..

Nadat we al 3weken nadachten om een scooter te huren om wat meer van het eiland te kunnen bekijken was het dan eindelijk zover. Maar toen we daar aankwamen en de mevrouw 5x duidelijk vertelde dat het erg gevaarlijk was zonder veel ervarig dan beginnen je beentjes toch wel een beetje te shaken.. Misschien is het beter dat jullie een auto huren? Ja willen we ook graag maar geen van ons is 21 en dat is de regel hier helaas. 3jaar een rijbewijs is ook genoeg, ahaaa Laura heeft haar rijbenwijs net 3jaar! Whiehhoo op naar Sa Colabra.. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. De bergen in met 2meiden in èèn auto waarmee we pas 20 minuten hebben gereden.
En als je dan zover bent dat het steeds smaller wordt en er steeds meer bochtjes komen wordt het toch wel spannend. Dit waren vroeger echt de momenten dat je vader achter het stuur zat en je moeder met zwetende de handen de kaart vasthield en wij met zn drieën maar ruzie maken op de achterbank. Ik kan me voorstellen dat dat op dat moment het aller onprettigste is wat er bestaat. Nu was ik die moeder maar dan zonder kaart en ruzieënde kinderen op de achterbank maar inclusief de zwetende handjes met uitzicht op de diepe ravijnen..
Main waar zijn we aan begonnen.
Daar een berg met een scherpe bocht en REMMEEEN! Ohmean touringsbussen.. Serieus dat die daar uberhaupt kunnen rijden. En als je die dan tegenkomt in een smal bochtje kun je niks anders dan zoals Laura deed in shock naar de bus staren en niks doen. En de busschauffeur maar winken beetje meer naar de buitenkant. Ja ben je gek, wij straks met de auto onder aan de berg.. Dus maar een klein ritje achterstevoren alsof het nog niet eng genoeg was. En de busschauffeur maar lachen.. En bedankt! Maar gelukkig we konden weer verder wat een spanning.

Maar als je dan uiteindelijk aankomt in Sa Calobra is dat al snel verdwenen, een klein strandje en helblauw water.. Helaas kwamen de kinderen er één voor één uit met een kwallenbeet.. Okè laat dat zwemmen voor vandaag maar zitten dan zonnen, mensen kijken en genieten van de prachtige plek is ook goed. Na 2uren zijn we weer begonnen aan de tocht die de heenweg zo lang duurde. Maar nu veranderde Laura in een coureur die elke dag voor haar werk deze bochtjes maakt en nergens meer bang voor is. Hoppa we waren zo weer terug in Alcudia.

6september.
REGEN REGEN EN NOG EENS REGEN.. Alsof het niet meer stopt. Dan is het de hele dag droog, niet warm niet koud maar droog en net op het moment dat wij vrij zijn en naar huis mogen valt het met bakken uit de lucht en dan overdrijf ik nog niet eens. Meteen ren ik naar de (opvang voor oude spullen die niet meer in het mee vliegtuig terug gaan) kast. Waar super veel grote parasollen staan. Eerst de gasten maar veilig overbrengen van het binnenzwembad naar het hotel en van het ene hotel naar het hotel aan de andere kant van de straat. En als je schoenen dan toch al doorweekt zijn doet het er ook niet meer toe. Dan hoef ik in ieder geval niet op te letten waar ik loop en kan ik "perongeluk" mijn lieftallige collegaatjes een beetje opvrolijken door net iets te hard en te dichtbij in een mega waterplas te springen. (Werken met kinderen brengt je soms op leukere ideeën)
En als je dan toch een douche moet nemen waarom dan niet gewoon buiten? Shampoo mee en de regen in. Dat zag er toch een beetje vreemd uit in het zicht van al de restaurantjes in onze straat en Hannah maar lachen en foto's maken. Daarna ben ik toch maar een echte warme douche gaan nemen.
"En wat zeggen we dan, gelukkig hebben we de foto's nog"

8september.
Waarom moeten mijn ouders toch altijd van iets super leuks iets super geks maken.
Het is 9:45 als ik gezellig met mijn collega's in het restaurant ontbijt, en joepiee vandaag waren er na zo'n lange tijd weer donuts. Toen ik het restaurant in kwam keek ik al een beetje rond, wie weet zijn ze hier al zo zijn ze dan ook wel weer. En dan neem je nog een hapje en zie je opeens dat je oog in oog met je ouders staat. Bam en daar sprong ik in mn vaders armen. HEEEEEEEJ, dreunde door het gehele restaurant, wat achteraf heel erg genânt was. Alsof ik in een All you need is love scene beland was. Na 5minuten geknuffeld gepraat en gelachen ben ik maar weer verder gegaan met mn ontbijt. En mn teamgenootjes maar lachen, you're dad is so crazy! Eh yes iknow haha... En dan 5minuten later kijk je op en staan opeens je broers naast je.. Huh? Kan het nog gekker.. Mn ouders maar ook mn broers zijn hier om er samen een super leuke tijd van te maken, Ik heb er zin in!

9september.
ER IS ER EEN JARIG HOERA HOERA! Hoe leuk is dat, mijn moeder viert haar 50e verjaardag met mij en de rest van het gezin op Mallorca. Gisteravond na werktijd ben ik het restaurant nog maar snel in gegaan opzoek naar gebakjes. En ja hoor er lagen nog genoeg dus kon ik er wel 5meenemen, even wat balonnen opblazen en dan kan ik eindelijk hen eens verassen.. En dan sta je voor een dichte deur en moet je wel laten weten dat je voor de deur staat. De anderen zijn toch net iets beter in het maken van verassingen.. Maar toen ik er kwam lag iedereen al op bed behalve de jarige jet gelukkig. Ook heb ik nog een cadeautje meegebracht waarbij ze even lekker kan relaxen tijdens een massage in mijn hotel.

De volgende dag was ik helaas niet vrij maar hebben we in de avond een heerlijk showtje geknald. Het was tijd voor de showcocktail waarin we We Will Rock You, Grease en een speciale clappit laten zien. Super gave show!

14september.
Het is alweer 20:44 en denk terug aan een heerlijke tijd samen met mn ouders en broers. Morgen vertrekken ze alweer helaas..
Het is alleen heel raar om ze hier te hebben, ze vieren vakantie en ik werk hier en slaap in mn eigen huis. Toch heb ik heerlijk de toerist uitgehangen, we hebben met de (prachtig super stoere coole) auto cap de formentor bezocht en wauw wat een uitzicht. Ook hebben we met zn allen een bootreis gemaakt rond de bergen en hebben we vandaag een boot gehuurd en gesnorkeld in prachtig fel blauw water. Het was een super tijd met de familie, morgen stappen ze weer in het vliegtuig en ga ik nog 6weken genieten van de prachtige tijd hier. Dat gaat wel lukken in ieder geval. Nu nog even heerlijk uiteten als afsluiting van de leuke dagen♥️

15 september.
Na 15:00 nog even laatste uurtjes met de familie, dat was dan alweer het laatste dagje.. Wat gaat een week toch snel. Maar stiekem ben ik wel een klein beetje blij dat ze weer weg zijn, het is toch ook heel vreemd als je familie opeens op de plaats is waar op dit moment mijn thuis is. Waar ik werk en mijn eigen huis heb, maar het is natuurlijk ook super om ze even weer dichtbij je te hebben. We hebben erg leuke dingen gedaan en samen met Siedo en Elvin nog even over het prachtige water van Mallorca geraced op de banaan waarna er tocht echt afscheid moest worden genomen. Lieve heit en mem, siedo en elvin, bedankt voor de gezelligheid.
Goede reis en groetjes in Nederland.
Dikke kus Sanne

1. Sjoerdje:
    16 september 2015
    Sanne wat een super mooi verslag. Maar goed dat we alles van te voren niet weten. Wij zijn trots op jou en hebben genoten van en met jou op Mallorca.
    Heit en Mem