Liefs uit Hinterglemm

13 maart 2017 - Hinterglemm, Oostenrijk

Vallen en weer opstaan, iedereen hier doet er aan mee op de piste.
Nou nam ik dit vallen en opstaan iets te letterlijk en werd het vanochtend allemaal zwart voor mn ogen en lag ik even later op de grond. Angstig
Momentje maar een half uurtje later stond ik toch op de werkvloer en nog een halfuur later lag ik weer in mn bed, nee dat werken is niet heel verstandig misschien. Na een aantal uurtjes slapen had ik het wel weer gehad en ging het ondanks hoofdpijn en spierpijn aardig goed vond ik zelf. Aangekomen in het hotel werd mij verteld dat ik vandaag maar gewoon thuis moest blijven.. nou zeg, wat saai! Maargoed misschien wel het verstandigste ben ik morgen weer gewoon de oude, kunnen we dan weer lekker sleeën!

En zo was het, het is vandaag woensdag 15februari en ik ben weer helemaal de oude! Een heerlijke dag vandaag, dat zonnetje wauw! Dan zit ik niet zo graag binnen maar helaas, de kinderen wel.. vandaag kregen we het voor elkaar en hebben we lekker een uurtje buiten kunnen zitten terwijl de kinderen druk aan het sleeën zijn.
Een paar uurtjes knutselen, rennen, tekenen en we gingen weer naar buiten, snowtuben!!

VRIJdag 17februari, zoals je ziet mn vrije dag! Wat ga ik vandaag doen? Nouu Skiën! Een collega van mij nam speciaal vrij op dezelfde dag om met mij te kunnen gaan skiën. 9:00 stond ik klaar om te gaan, toen moest er nog een skipas geregeld worden en mn skispullen moesten nog opgehaald worden, ja 10:15 was ik echt klaar. Op met de lift naar boven! Dat was net iets TE enthousiast, kijk ik heb weleens geskied (lees 1x 3dagen tijdens reisweek 5jaar geleden, de welbekende nederlandse borstelbaan, daarnaast snowworld voor één dagje en een aantal keer in een skischool) dus ervaren skiër, daar kun je een dikke vette streep doorzetten. Dat iets te enthousiast de liftpakken ging dus zo; met een prachtig uitzicht ging de bakjeslift alleen maar hoger en hoger en hoger en hoger, mooi uitzicht dat zeker! Maar dan sta je boven aan een berg die er vanaf boven echt steiler uit ziet dan ik van te voren had verwacht. Met knikkende knietjes sta ik daar, gewoon doen wordt er gezegd. Ja gewoon doen? wat zal ik gewoon doen? Ik heb zeg maar 3jaar niet op van deze latten gestaan en nu moet ik het maar gewoon doen? Na 15minuten met knikkende knieën staan inbeelden op welke manieren ik in het ziekenhuis belanden kon ben ik weer in de lift naar beneden gestapt, ik ben soms best een beetje stoer maar dit ging echt niet gebeuren. Beneden trof ik mn collega weer die wel de berg naar beneden ging, de kinderpiste dan maar? Ja dat vind ik een heel erg goed idee. Na 4x de kinderpiste naar beneden te skiën wist ik het weer! het gevoel was er weer, op in de lift naar boven, tijd voor een revanche!
Die knikkende knietjes werden vervangen door skiënde knietjes en de uren vlogen voorbij. 3crashes dus dat viel reuze mee, de eerste keer remde mn collega veels te dicht voor mij waardoor ik niks anders kon doen dan er recht doorheen knallen. Helaas zat het weer vandaag niet echt mee, de hele week scheen de zon en dan ben ik vrij en besluit ik de berg op te gaan dan gaat het sneeuwen en zelfs regenen.. beetje jammer..
En dan zit de dag skiën erop en komt het belangrijkste namelijk het apresskiën! Dat gevoel was ik nog niet verloren en dat ging dus ook in 1keer goed! Een ontzettend leuke vrije dag in ieder geval.

19februari, IT'S MY BIRTHDAY!
Wat een nacht, maar het belangrijkste na deze stapavond was eigenlijk iedereen er van op de hoogte dat ik jarig was. Met 10collega's vertrokken we rond 23:30 naar de kroeg waar we om 00:00 gingen proosten, drankje 2 en 3 misschien ook 4 en 5 en wie weet 6 werden gedronken! Wat een leuke avond en wat een leuke mensen! Om 10:00 stond ik weer fris en fruitig op de werkvloer en laat dat fris en fruitig trouwens maar weg. Een lange dag maar leuke dag! Mn oude lerares is hier op vakantie en gelukkig kwam er een momentje op de dag om gezellig wat te drinken (was erg gezellig Patrice)
De dag werd vervolgd op de werkvloer en toen ik klaar met werken was het wel weer genoeg, er volgen nog vele verjaardagen van collega's aankomende week, time to sleep!

Dinsdag 21februari, mn vrije dag vandaag, tenminste dat was de bedoeling. Al snel werd ik gebeld of ik toch een paar uurtjes kon helpen, ontzettend slecht weer waardoor alle kinderen vandaag gezellig binnen bleven.. om 18:30 zit het er op, op naar huis want de buren komen op bezoek! De buren? Jaa de buurtjes uit Nederland die een weekje in Zell am See op vakantie zijn komen een drankje doen. Erg leuk om bekenden op bezoek te hebben en even te laten zien waar ik nou precies werk, ik vond het in ieder geval erg leuk en gezellig buurtjes!:)

Vandaag is het 25februari, het zonnetje schijnt de lucht is blauw!
Eergisteren leek het hier wel zomer met een temperatuur rond de 15graden, gelukkig voor de wintersporters was het gister alweer goed aan het sneeuwen.
Het is zaterdag en dat betekend wisseldag, een nieuwe lading kinderen staat er vanavond op de stoep. Leuk, dat zeker maar toch best gek dat er dan ook weer een hele groep naar huis gaat. Iedere week is het daarom ook zo ontzettend anders, de ene week zijn we 24/7 de ballenbakballen aan het opruimen en de andere week gaan er liters lijm door voor het knutselen. Deze week wordt een leuk weekje voor mij in ieder geval, of juist niet het is maar hoe je het bekijkt maar 90% is Nederlands, gezellig! Naast het hotel is er ook een grote apresski/restaurant tegenover. Vandaag was het zo ontzettend druk dat wij een handje mee moesten helpen... wat een feest! In het hotel hoor ik vaak; jij lacht ook de hele dag, nou ze moesten me eens zien die lach was nergens te vinden, doe mij maar 25 kinderen in een kidsclub.

Inmiddels zijn we al weer heel wat daagjes verder, 11maart en mijn vrije dag. Wat een actief vroeg opstaan dagje zou worden veranderde ietsje. Dat vroege opstaan is niet mn sterkste punt en al helemaal niet na een gezellig avondje opstap. Gisterochtend daarintegen zat ik al om 9:00 samen met Marleen (mn friese freundinne) aan het ontbijt in een superdeluxe hotel in Hinterglemm, even bij de buren kijken. Maargoed vandaag, een heerlijk zonnetje buiten. Eindelijk!
Dat werd ook wel tijd want de afgelopen dagen was het een beetje somber weer hier, heel veel regen namelijk.
Hopelijk voor de skiërs blijft het deze week zonnig en valt er de komende nachten nog een vers pakje sneeuw. Kom je helemaal naar Oostenrijk valt er alleen maar regen, dan had je net zo goed in Nederland kunnen blijven.
Naast het genieten van het zonnetje heb ik vandaag met Minka en Marleen een stuntshow gekeken in het funpark. Super gaaf om te zien wat sommige mensen op hun ski's kunnen, we nog even oefenen
We hebben het zonnige middagje afgesloten met een pizza want nogmaar 10dagen en dan gaat mn friese freundinne er alweer vandoor. Er moet nog goed gefeest en gelachen worden de komende dagen dus! Daar waren we in ieder geval al goed me begonnen, de aankomende week is het weer tijd voor biertjes en nederlandse gezelligheid!

13maart en alsof het zomer is, wauw wat een weertje hier inmiddels al 3dagen.. We zijn de hele dag buiten en kunnen onze jassen lekker binnen laten hangen, heerlijk! De skibrillen worden in de gezichten van de kinderen getatoeëerd, zo'n mooie bruin/rood koppie met een wit brilletje. Jaa aan dit weertje kan ik zeker wennen, de sneeuw wordt er alleen niet beter op en dat is te merken ook.. al de 8e helikopter binnen één uur die zojuist door de lucht vliegt.. Ik ga nog even genieten van het weertje, krijg ik nog wat extra energie en dat is maargoed ook, die kunnen we wel gebruiken deze week tijdens de sluitingsweek van het apresskipaleis... Proost!

1. Harm de Jong:
    13 maart 2017
    Mooi ferhaal Sanne, TROTS, hoefolle Sneonen noch?
  2. Annie:
    Mooi verhaal Sanne!
  3. Trienke:
    14 maart 2017
    Gezellig Sanne. Nog veel plezier verder!
  4. Patrice:
    14 maart 2017
    Nog heel veel plezier in Hinterglemm Sanne!!!
  5. Zwaantje:
    16 maart 2017
    Nog veel plezier Sanne.
  6. Boukje oosterling:
    20 maart 2017
    Weer mooi verhaal Sanne.
  7. Itteke bron:
    21 maart 2017
    Wat wer een mooi ferhaal Sanne!
    Leuk dien ferslag te lezen!!