time flies when you're having fun!

16 augustus 2015

Al voor 1maand, 2weken en 4dagen ben ik de bewoner van het prachtige eiland Mallorca.

Van te voren vol goede moed hopen dat ik iedere 2weken een verhaal zou schrijven en iedere dag een klein beetje in het boekje die ik van mn lieve familie kreeg. Helaas dat schrijven zat/zit er niet in in mn vrije tijd.

Ik heb een geweldige tijd hier op Mallorca, hard werken maar met een team als de mijne is dat geen probleem. Samen met 4 Duitsers en 1Zweed zijn wij het animatieteam van Estrella&Coral de mar. Een prachtig 4sterren hotel in Port d'alcudia.

De eerste dagen waren lastig, de hele dag Engels&Duits spreken en niemand waar je even "goed" mee kon praten. Dus de eerste dagen sprak ik het liefste zo weinig mogelijk en dat ging aardig goed. Na 4dagen voelde Engels een beetje mn 2e moedertaal en vond ik ook mn plaats in het team. Sinds die dag was ik hier helemaal op mn plaats en kon ik het avontuur beginnen.

Een avontuur die inmiddels al 6weken is begonnen.
Mijn werk als mini entertainer is een droombaan, iedere dag die lieve kleine kindjes verstopt achter mama's been.
Maar als de ouders weg zijn komen de monsters los.
De voetballen worden allemaal één voor één naar buiten geschopt, de puzzels worden allemaal geopend en dat was het dan ook wel met de puzzels, dan worden de ballen even grondig in de verf gezet en ook de muren van de miniclub kunnen soms wel een kleurtje gebruiken, wat streepjes op die kleurplaat of op de handjes van de andere kindjes een beetje Chaotisch maar erg gezellig! Een fijn momentje wanneer de kinderen met een grote glimlach de miniclub verlaten met hun kunstwerken in hun handjes "bis morgen Sannee!" Bis morgen kleine

Ohjaa en dan heb ik iedere dag weer spijt dat ik 5minuten voor het einde stopte en begon met opruimen want dat valt helaas niet te doen in 5minuutjes...

Schoonmaken rennen en lekker terug naar het appartement waar de meeste dagen iedereen na een half uur in zn bed beland en slaapt tot we weer mogen starten met werken in de avond.

20:00 jetzt geht los! De minidisco, elke dag hopend op in ieder geval kinderen en wanneer die er zijn hopend op een beetje enthousiaste ouders. Want helaas die krijg je er niet altijd bij, sommige weken heb je van die ouders die je 6keer moet vragen voor een applaus omdat hun eigen kind een dans deed en dan nog is het maximale applaus op het laagste volume& dan moeten vragen of ze misschien 1dans mee willen dansen? Vergeet het maar haha. Maar ook heb zijn er dagen waarbij er meer ouders dan kinderen staan te swingen met de "hoofd schouder knie en teen" en dan dansen de kinderen op hun volle 100 procent. Die dagen is het geen probleem om één uur lang te springen rennen dansen en zingen en dan uiteindelijk ook nog op de foto met de kinderen terwijl de geschminkte zon die op het begin op je wang zit uiteindelijk ergens in je nek zit te schijnen.

Ook repeteren we iedere middag voor de shows die we 3x in de week in de avond doen. De shows in dit Hotel zijn Duits en ook is het meer acteren dan dansen. Je krijgt papieren met tekst die je moet instuderen in één week en na die week moet je alles letterlijk kunnen playbacken.
Voor nu speel ik alleen Na Sowas en doen we de showcocktail waar wel erg veel in gedanst wordt, erg gaaf!

En dan de beste dag van de week "donderdag" DAY OFF!
Iedere week opnieuw kijk ik er weer naar uit, niet omdat het werk niet leuk is maargoed wat is er nou beter als een vrije dag en net als je gasten een beetje de toerist kunnen uithangen op Mallorca. Ik heb al redelijk veel van het eiland gezien maar nog niet genoeg. Het leuke is dat we vrij zijn met een groepje, in het begin met z'n vieren en samen hebben we een auto gehuurd en hebben we het halve eiland rond getoerd. We hadden een tussen stop in Cala d'or waar we gingen cliff jumpen wat erg gaaf was. Door de bergen zijn we weer naar huis gereden. Ook heb ik met Laura Palma leeg geshopt en hebben we vele strandjes bezocht. We zijn een dagje naar Cala Ratjada geweest om een vriendin van Laura te bezoeken en samen met Ella ben ik een dag naar een prachtig strand geweest in Cala sant Vicenc. Afgelopen donderdag om 8:00 ben ik met Laura vertrokken naar Inca om een bezoek te brengen aan het ziekenhuis omdat ze een beetje te enthousiast op een nat podium sprong en er net zo snel weer vanaf viel. We hebben een van de grootste markten van Mallorca bezocht en zijn uiteindelijk naar het strand in Alcudia gegaan waar we met een banaan achter een speedboot gingen!
Er staat nog veel op de vrije dag planning en hopelijk gaan we alles nog doen.

En dan hebben we natuurlijk ook nog de beste afsluiters van de dagen, meestal gaan we 3keer in de week opstap met het team. Hier in Alcudia heb je niet erg veel maar banana's is een gave uitgaansplek. Daar zijn we dan ook het vaakst te vinden. De eerste weken was het niet zo zwaar om 3keer in de week uit te gaan maar langzamerhand is een hele avond slapen ook niet erg vervelend. Maar als we niet gaan dan bezoeken ik en Laura vaak wel llaollao waar je het beste ijs van de wereld kan halen, en uiteindelijk komen we alsnog 2uur later thuis omdat we savonds graag nog even naar het strand gaan om daar te luisteren naar de live muziek of alleen om gezellig te praten.

Voor nu ga ik lekker genieten in mn trui van de regen op Mallorca want vandaag was het weer erg Nederlands, koud, regen, regen en regen.

Hopelijk zal ik vanaf nu wat meer schrijven.

Liefs vanaf Mallorca

Verstuurd vanaf mijn iPhone

1. Sjoerdje:
    16 augustus 2015
    Wat een super mooi verslag Sanne
  2. Jolanda slagter:
    16 augustus 2015
    Zo te zien en lezen heb je het prima naar de zin. Leuk om het zo te volgen.
    Geniet er nog lekker van.
  3. Mirjam:
    16 augustus 2015
    Leuk om wat van je te lezen!! Wat een geweldige ervaring voor je, nog veel plezier daar!! Groetjes van ons allemaal
  4. Annie wapstra:
    16 augustus 2015
    Erg druk leventje, maar ook heel mooi!
  5. Alie:
    17 augustus 2015
    Wat een mooi verslag. Volgens mij heb je het erg naar je zin. Geniet ervan. Groetjes van ons
  6. Bianca:
    23 augustus 2015
    Wat leuk om te lezen! Geniet van alles wat op je pad komt! We wensen je nog een heerlijke tijd op Mallorca! En vinden het leuk om je te volgen;)